Vilkår og betingelser
1. Firma
planterpadora.no er levert av Crescente AS, organisasjonsnummer 923241876. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontaktinformasjon
Telefon nummer: +47 948 56 359
E-postadresse: info@planterpadora.no
Juridisk adresse: c/o Hugu de Graaff, Skomakersvingen 3, 3295 HELGEROA
2. Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.
3.1 Betaling
Betaling skjer ved den valgte betaling i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vippsbetaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.
Selger belaster betaling for varen fra det tidspunkt den er bestilt fra kjøper. Dersom kjøper benytter VIP-, kreditt- eller debetkort ved betaling, debiteres/faktureres beløpet senest innen 1 uke. Dette gjelder også forhåndsbestillinger for senere levering. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant av långiver (kredittkortselskap) som sender kortholder en faktura med betalingspåminnelse. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet innebærer at brukerens konto debiteres og beløpet overføres til betalingsmottakerens konto. Ved betaling med kredittkort kommer lov om kredittkjøp mv i bruk.
3.2.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.collectorpayments.no
Ved valg av faktura er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.collectorpayments.no og søke om en delbetalingsavtale.
For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.
En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.
For fullstendige vilkår for Collector Bank’s faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:
Collector Bank’s generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling
3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Collector Bank’s kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post på bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00
Se også FAQ på bill.collectorpayments.no
3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.
Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00.
3.3.4 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 30 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.
4. Frakt
Vi har gratis transport på ordre over 1000,-. Fraktprisen bestemmes ut fra vekt, volum og avstand fra lageret vårt til kunde.
4.1 Leveringsmetoder
Produktene våre er levende og svært ømtålige for transport.
Produktene pakkes forsiktig på logistikknutepunkten. Transportene utføres med budfirma Bring. De blir deretter levert på døren, tunge leveranser på pall leveres på tomtegrensen.
4.2 Leveranser
Kunden kan kjøpe produkter gjennom hele året, men vi leverer produktene i uke 12 til 16, uke 21 og uke 39 til 42.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen i kasseinfo eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden med mindre annen informasjon er gitt på produktet. For eksempel forhåndsbestilling av blomsterløk, knoller og planter skal leveres innen for angitt periode opplyst ved kjøp og senest 10 dager etter angitt periode hvis forsinkelser på ferskvarer inn til Planter på døra oppstår av årsaker de ikke styrer. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Hvis det er bestilt pick-up av kundens ordre på avtalt utleveringssted, må denne hentes innen 3 måneder fra den dato varen er tilgjengelig. Etter 3 måneder blir varene lagt tilbake på selgers lager. For ferskvarer som planter/knoller/blomsterløk etc. gjelder frist på 1 måned fra dato varen er tilgjengelig. Tilbudet om henting av varer fra lageret opphører 10.02.22, men eksisterende ordre kan hentes som vanlig.
Ved event. kontraktsbrudd fra kjøpers side på eksemplesvis uavhentet pakke, og pakke kommer i retur, vil kunde bli kontaktet ved returmottak. Planter på døra vil da ved ubesvart henvendelse etter 10 dager lagerlegge varen, ferskvare vil bli destruert og kunde belastet full ut.
4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@planterpadora.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Selgeren er kun erstatningsansvarlig oppad til kjøpesummens størrelse, inkludert frakt.
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt «Kjøperens rettigheter ved forsinkelse» og «Kjøperens rettigheter ved mangel».
Våre produkter er naturlige produkter, resultater av naturlige produkter avhenger av behandlingen av kjøperen. Svikt i et produkt kan skyldes en rekke årsaker, som feil planting, planting på feil jord på feil sted og feilbehandling. Produktene er også sesongbaserte, så begrenset i blomstringsperioden. Planter på døra er ikke ansvarlig for feil på produktet som skyldes feil håndtering av kjøper.
5. Angrerett
Angreretten gjelder ikke levende planter, blomsterløk, knoller, stiklinger og røtter, disse er unntatt fra angreretten.
Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.
6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.
7. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne ved hjelp av e-post: info@planterpadora.no
8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg
9.1 Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen
9.2 Endring av kontrakts
Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt
9.3 Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på info@planterpadora.no
9.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten. 13)
Se lov av 01. mars 2017 Lov om Forbrukerklageutvalget (forbrukerklageloven).
9.5 Produksjons og leveringsbetingelser
Våre produkter er naturprodukter og er i produksjon når produktene selges. Fordi dette dreier seg om naturprodukter, har vi ingen innflytelse på resultatet av produksjonsprosessen. I denne prosessen spiller været en stor rolle for sluttresultatet. Dette kan bety at det er under produksjon, noe som betyr at vi må jobbe med erstatninger eller må kansellere bestillingen din og du får pengene tilbake.
Fordi vi ikke har noen innflytelse på dette på noen måte, er vi ikke ansvarlige for dette.